Tuesday, March 27, 2012

terina kasih :'')

assalamualaikum.



26/3/2012- isnin.


ada apa dengan tarikh ni ?
tarikh ni, menandakan aku dah bebas. bebas daripada menjadi budak asasi undang2.


teringat kali pertama aku dapat tawaran.

kod pengajian:PI005 (ASASI UNDANG-UNDANG)
tempat pendaftaran: UITM JENGKA
tarikh pendaftaran: 23 MEI 2011
masa: 8.00 AM - 5 P.M



aku melompat bila baca. hampir2 je aku campak PC aku sebab happy sangat.
cita2 aku, memang nak jadi PUAN LAWYER 1 hari nnti.
lawyer dlm bidang jenayah , ataupon hartanah. but,i prefer criminal as my major.



seminggu MDS kat jengka.
rasa mcm sucks gila. but then, bila nak balik, rasa sedih sangat2.
sebab dah tak jumpa akak2 OC lagi.
budak asasi kena pindah kuantan
then, memang betul. sepanjang kat kuantan, aku rindu suasana kat sana.
rindu nak dengar ''pantas siswi,pantas'' drpd OC2 semua.




datang kuantan, semua berpuak2.
TESL dengan TESL, LAW dgn LAW. sedih tengok fenomena ni.
sepatutnya 1 universiti kena saling kerjasama. tapi, nak buat mcm mna,
aku tak ada kuasa nak ubah hati setiap lawrian and teslian.


kat kuantan, mcm2 dilalui.
makan, tidur,ketawa,nangis, semua sama2.
buat assignments mcm nak gila. presentation gelak2.
masa test main payung2 jawapan. tengok movie dlm klas terjerit2.
kadang2, pegi karaoke, tak ingat dunia.
ada yg jatuh cinta antara 1 sama lain.
ada yang cinta ditolak. ada yang malu2 nak terima.
pasal mkanan, ada yg makan maggi sepanjang masa. ada yg suka makan kedai abg2.
ada gak yang suka makan kat kedai fikri.
mna yg berduit lebih, suka makan fast food kat ECM atau MEGA.




bab berjalan, ada 5 tempat paling popular.
EAST COAST MALL, MEGA MALL, TELUK CEMPEDAK, TANJUNG LUMPUR,KUANTAN PARADE.
buat aktiviti banyak kat teluk cempedak.
buat campus day out (CDO) and beach run.
beach run sem 1, aku jadi peserta. beach run sem 2, aku jadi committee.
masa nak plih klas utk sem 2, semua berebut2. ada yg bergaduh2. haha
bila dlm klas ade org baru, rmai yg awkward.
tapi lepas tuh, masing2 rapat sbb dah dikira family.





kalau dipikir2 balik, semuanya kelakar.
and now, semua kena berpisah. ada dugaan yg lagi besar kena lalui.
semua ceritera, semua org terpaksa kenang and simpan.
semua org sedih. tapi, apa guna meratapi perpisahan ?
aku bukan tak sedih, bukan tak sayu. tapi aku percaya pada Allah.
selagi aku berdoa, selagi tu Dia akan jaga org2 yg aku sayang utk aku.
kalau ada rezeki,ada jodoh,insyaAllah Dia akn pertemukan kita kembali.
yang penting, DOA,SABAR and REDHA.



terima kasih uitm kampus kuantan, pahang.
aku pati akan rindu kenangan dan orang2 yang pernah berada di sana.
asasi banyak merubah aku. banyak merubah gaya pemikiran aku.
asasi jugak banyak ajar aku erti kehidupan,persahabatan serta percintaan.
terima kasih atas segalanya.



''setiap pertemuan pasti ada perpisahan''- saya saiko :'')

No comments:

Post a Comment

thanks for reading this trash. :)