Tuesday, July 31, 2012

Maha Membantu.

assalamualaikum.




‎''maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan''- surah al-syarh : ayat 5

p/s: maka bersabarlah. Allah pasti membantu.
cepat atau lmbat,Dia tetap akan membantu. :')



*Allah sayang kita. Dia tak penah tinggal kita.
Selalu Dia ingatkan kita supaya bersabar dgn apa yg jadi.
Sebab dia nak bagi yg lagi baik.
so, kita senyum je yaya. kita ketawa. kita duduk diam2.
tadah tangan dan Allah akan bagi. for sure.
trust Him :')

Wednesday, July 25, 2012

housemate baru di rumah sewaaa XD

assalamualaikum.


hye,hye,.
memandangkan nanti degree aku tak dapat kolej,
so i have to rent a house.


aku jumpa dah.
apartment.
blok ''JENTAYU''


and housemate aku?
6 orang semuanyaaaa :D



*pika suadi, aku,hani mokhtar, hani ismail,farah al and zai.


kiteorg semua budak asasi kuantan dulu.
kecuali ZAI.
dia budak asasi shah alam.


harap2 semuanya okay lah.
taknak gaduh or bermasalah.
klau gaduh, aku cepuk semua sekali. ==''


doa aku, supaya semua dapat kerjasama.
kalau tak puas hati,diam2 sudah.
aku akan try kawal uma tu elok2.
semua rules and regulations, kita bincang nnti.


p/s: siaplah korang. aku ni garang :P

Monday, July 23, 2012

mimpi.

assalamualaikum.

guys, tahu tak?
tadi masa rehat time keje,
aku baru je nak lelap.
tiba2, mimpi.


mimpi tu buat aku menggelupur.
terkejut akak ipar aku.
dia ingat aku kena sampuk hantu.
HAHAHA.
sumpah lawak !


tapi,smpai sekarang.
aku masih terpikir apa maksud mimpi tu.
berderau darah aku.


petanda baik ?
atau buruk?

Wednesday, July 11, 2012

pelakon terhebat.

assalamualaikum.



mungkin,
kau lihat dia tersenyum.
dia gembira dgn kehidupannya.
dia bahagia bersama teman2 nya.
dia ketawa apabila angin menyapu lembut ke pipinya.



mungkin,
kau rasa dia paling bertuah.
dia paling senang.
dia tidak pernah terjatuh.



mungkin,
kau anggap dia tak penah sunyi.
selalu meneman kau setiap kali waktu sedih itu kunjung tiba.


mungkin,
kau katakan dia kuat.
kerana dia mampu menasihati semua org yg bermasalah.
kerana dia mampu menghadapi semuanya tanpa rasa gentar.


tapi.
pernah kau tanyakan pada dia?
apakah dia memang kuat?
apakah bila dia bermasalah,semua org ada utknya?
apakah bila dia ketawa,bermakna dia bahagia?
apakah bila dia menunggu,bermakna dia tak terjatuh?
apakah dia tak penat menjaga hati & perasaan yg lain?



dia,pelakon terhebat.
dia, bisa menyembunyikan rahsia hati hanya dgn 1 senyuman.
dia mampu mencari kekuatan walau hakikatnya dia sudah tidak betah bertahan.
dia,rindu dirinya sendiri.

Wednesday, July 4, 2012

tea time !

assalmualaikum.


hye guys ! :)


actually i got nothing to do since i am off today.
i don't go to work.
so,its quite boring !


then, i decided to make some food for tea time ! hehehe.



4.30 pm.
i prepared all the things that needed for making ''mee hoon goreng''
and also. i boiled some water.


4.45 pm.
the things prepared. :)
water boiled already.


then,i started to cook.
i put the mixture of garlic and onion, anchovies, chillies and sauce.
then, i stir them carefully.
then, i put some salt and ajinamoto.
then, i put prawns, small pieces of chicken,carrot and egg.
then, put the mee hoon.


tadaaa ! done already ! :D


then, i further with nescafe.
i put some boiled water into a jug.
put two spoons of nescafe and 5 spoons of milk.
then, its ready to serve.



i had my tea time with my nephew and my sister in law.
phew~ it was a great moment actually.
had a tea time with family, having a chit chat.
laughing together.
wahh~ it is so cooollll XD


hope i can create this moment again.
insyaAllah,amin~