Wednesday, November 7, 2012

saya tak boleh hidup tanpa awak

assalamualaikum.


hye guys, sorry. blok berhabuk
*tiup2 sikit* hehe


tajuk kat ats tu, common tak?


dulu, masa aku masih lagi jahil,
selalu aku cakap ayat tu kat ex2 aku.
''saya tak boleh hidup tanpa awak''
sounds like fool,isn't it?


bila sekarang dah besar,
dah lalu proses kehidupan,
dah tahu erti dewasa and matang,
baru aku tahu.
ayat tu tak sepatutnya keluar drpd mulut aku.


kepada semua pembaca,
kita kena ingat,
walau kita hilang kekasih, keluarga,kawan atau apa2 jua yg kita sayang,
Allah tu masih ada.
Dia selalu tgk kita.
selalu ada untuk kita.


sebab tu, semakin kita besar,
semakin kita dewasa,
kita kena belajar tentang islam.
*bagi yg Islam*
bagi yg bukan islam,terpulang pada agama masing2.



tak guna harap pada manusia yg takleh buat apa2.
manusia takde kuasa.
hati kita,Allah yg pegang , Allah yg kawal.
klau Allah kata cinta kita pada si A,maka A lah yg dpat cinta kita.
klau B, B lah yg dapat.



semuanya milik Allah,
kita cuma pinjam sahaja.
zaman skrg,aku tgk,ramai remaja jahil mcm aku yg dulu.


bagi yg berubah bila diorang dah besar, it is good enough.
bg yang tak tu ?
yg smpai sekarang duk guna kata2 yg sama ?
haishh, please. change yourself.
open your eyes.
make Islam as your way of life.
Islam is beautiful.
it can lead you to the right path in your life.


Allah terangkan segalanya dlm Islam ni.
baik dri segi kawin, berkawan, berniaga, kehidupan, keluarga,
semua ada.
lengkap dalam 1 pakej !
apa pakejnya ?
ISLAM ! :)


perkataan ''saya tak boleh hidup tanpa awak'',
menunjukkan seolah2 kita dah takde Allah.
seolah2 kita takde org lain dlm hidup selain dia.
seolah2, kita sendirian dlm dunia ini


hey,wake up guys.
who delivered you into this world ?
==== your mother
who feed you since you're born till now?
==== your father
who protect you when you had been bullied at school?
==== your elder siblings.
who are there during your up and down at hostel or college ?
==== your friends.
who teach you from zero till you have something to use in your life ?
==== your teachers.


boyfriend / girlfriend ?
who are they ?
the one who give you love?
yes, it is.
but they are not everything.
if they wanna leave you, let him/her go.
why ?
because there still another one who is better for you.
everyone has their own soulmate.
insyaAllah,one day,you will find the right one.
just only for you.
yes, for you.


so?
kalau kita ditinggalkan orang,
just senyum.
jangan guna ayat kat atas tu.
nampak sangat desperate nye.
cuba sabarkan hati.
then percaya pada jodoh yg Allah tentukan.
Allah akan datangkan jodoh tu pada kita bila tiba masanya.


chill babe.
Allah's words is always true.
He never lie to you.
He knows what is the best for His servants.


No comments:

Post a Comment

thanks for reading this trash. :)