Sunday, April 21, 2013

#43000 RejimSuara

assalamualaikum.


hye guys.


maaf lama tak update blog.


*tiup2 sikit,berhabuk sudah*



okay.
mari cerita perihal semalam.


20.4.2013.
2.00 pm- 7.00pm


aku pergi metropoint,kajang.
ada upacara launching buku #43000


#43000 ni apa sebenarnya?
meh tengok ni :






tadaaaa ! ini dia.
43000 merupakan poskod kajang.


seriously dude.
aku bukan orang kajang.
cuma aku sayangkan kajang.


aku mula sayangkan kajang sejak aku menetap beberapa bulan kat kajang dulu.
hanya beberapa bulan,
aku dah jatuh hati dengan KAJANG.


kajang walau tak sesibuk kuala lumpur,
tapi bingitnya kajang mampu buat kau rasa menyampah.
walau tak se gah johor baru,
tapi lampu2 malamnya mampu buat kau terpegun.
percaya cakap aku please.



okay, stop sesi puji memuji.
semalam masa launching,
aku bertentang mata dengan semua budak rejim.
#RejimSuara (twitter)


aku berjinak dengan rejim sejak haritu.
hari hani mesej aku dan mintak aku bg karya.
and aku tanya ''untuk apa?''
dia jawab ''untuk jadi salah seorang penulis buku #43000''
dan aku jawab ''haa,tengoklah nanti. insya Allah kalau banyak masa''



dan of course lah.
masa aku terlebih2 , tak habis pakai.
aku buat lah apa yg aku rasa nak buat.
macam biasa, aku hanya akan buat puisi je manjang.
hihi.


siap je puisi tu, aku sent kat ali.
ali, kepala rejim lah pada pandangan aku.
then he said, okay.
diterima !



jadi, semalam lah launching buku 43000 ni.
buku ni mengisahkan semua kenangan, memori, perasaan, curahan, catatan, puisi, cerpen dan segala yg terpahat tentang kajang.
orang kajang patut bangga dengan buku ni ! :)


semuanya karya perihal kajang.
perihal apa yg berlaku di kajang.
kajang?
yes, KAJANG.


semalam, they performed their own karya.
macam biasa, aku tak.
hahaha. malu mungkin ?
mereka semua berbakat.
tahniah guys !
and thanks to Ali sebab invite aku jd a part of rejim suara.
and thanks to hani, sebab terdetik nak panggil aku take part into this book.
thanks to Allah for giving me strength, ideas and opportunity to be like this.
thanks to mohdkhairi , who always be there for me and support me when my brain was stuck and dysfunctional. thanks baby , i love you !



p/s : sesiapa berminat,sila lah order buku ni. ajak kengkawan lain order sekali tau. rm25 per book,come with bracelet and sticker.



next book : projek konfesi by kerepek pedas and zine #hitamPutih by saya_saiko. tunggu ! :)

2 comments:

  1. sayang, #43000 la. huhu. kurang satu 0 tuuu :3

    ReplyDelete
  2. :3 typo. nak edit malas. hahaha. nanti lah edit.

    ReplyDelete

thanks for reading this trash. :)